۱۳۸۹/۱۱/۲۰

خشكسالي و پسروي روز به روز آب درياچه اورمیه افزایش یافته است

رئيس جهاد كشاورزي آزربايجان شرقي گفت: احتمال خشكسالي و نيز پسروي روز به روز آب درياچه اورمیه افزايش پيدا كرده است.
به گزارش گروه خبری تبریز سسی به نقل از روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي استان آذربايجان شرقي، مسعود محمديان كه به مناسبت دهه فجر در جمع مردم روستاي «اسفهلان» بخش خسروشهر شركت كرده بود، با اشاره به اينكه پسروي آب درياچه اورمیه وظيفه خادمان مردم را در سنگر جهاد كشاورزي بيش از گذشته سنگين‌تر كرده است، اظهار داشت: خشك شدن سطح وسيعي از درياچه اورمیه مديران اين سازمان را وامي‌دارد تا الگوي كشت كشاورزي در حاشيه درياچه تغيير يابد چنانچه توصيه به كشت پسته و زعفران در اين راستا صورت گرفته است.
وي با اشاره به خشكسالي احتمالي به دليل كاهش بارندگي‌هاي پاييزه افزود: بايد ضمن مهار آب‌هاي سطحي و استفاده بهينه از آنها، بهره‌برداري از آب‌هاي زيرزميني را نيز از آبياري غرقابي به سمت آبياري مدرن و تحت فشار سوق دهيم.
محمديان با اشاره به اينكه اين سازمان به مشكلات دامداران و كشاورزان اشراف كامل دارد، اظهار داشت: اين مشكلات حل نمي‌شود مگر با همراهي و همگامي مردم با مديران و خدمتگزاران آنان در سازمان جهاد كشاورزي كه اميدواريم با همفكري و همكاري يكديگر بر همه مشكلات اين بخش فائق آييم.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان آذربايجان شرقي با اشاره به اينكه مديران نظام اسلامي، جزيي از توده عظيم مردم و خادمان بي‌منت مردم صبور، انقلابي و جهادگر استان هستند، افزود: دفتر بنده، همكاران و مديران سازمان همواره به روي همه مردم به خصوص كشاورزان عزيز باز بوده و مفتخريم كه در يك نظام اسلامي توفيق خدمتگزاري به چنين مردمي نصيب ما شده است.
محمديان با اشاره به اختصاص تسهيلات مختلف مالي براي بهبود وضعيت دامداري‌ها و كشاورزان گفت: ما مديران مديون اين مردم بوده و ملت ولي‌نعمتان ما هستند از اين رو رسالتي جز خدمت به مردم براي افزايش درآمد و بالا بردن رفاه و تأمين امنيت غذايي آنان نداريم
http://tinyurl.com/6xv8huc

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر