۱۳۹۰/۰۵/۲۵

دریاچه اورمیه خشک می شود و مسئولان فقط «حرف» تحویل می دهند

دریاچه اورمیه خشک می شود و مسئولان فقط «حرف» تحویل می دهند
نماینده مردم اورمیه در مجلس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حالی‌که مسئولین تنها به مردم حرف تحویل می دهند؛ مردم منطقه در حال تماشای جان به سر شدن دریاچه اورمیه ‌اند.
نادر قاضی پور در جلسه علنی امروز مجلس (۲۵ مرداد) در موافقت با دو فوریت طرح انتقال آب به دریاچه اورمیه گفت: در بودجه امسال ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای حفظ و نگهداری دریاچه ارومیه در نظر گرفته شد و امروز این میزان به ۱۸ هزار میلیارد ریال اعتبار کاهش یافته است.
وی با تاکید بر ضرورت توجه و انجام اقدام سریع در خصوص حفظ و نگهداری  دریاچه ارومیه تصریح کرد: مسئولین تنها به مردم حرف تحویل می دهند و مردم منطقه در حال تماشای جان به سر شدن دریاچه‌ اورمیه اند.
قاضی پور ادامه داد: به عنوان بخشی از مردم ایران که در کنار دریاچه ارومیه زندگی می کنیم؛ شاهد نابودی و خشک شدن دومین دریاچه شور دنیا هستیم.
نماینده مردم اورمیه  (Lake Urmia) به نمایندگی از تمامی نمایندگان مردم آزربایجان در مجلس شورای اسلامی گفت: در چند سال آتی دریاچه اورمیه به شوره‌زاری وسیع تبدیل خواهد شد که منجر به خالی شدن چند شهرستان از سکنه می‌شود.
وی با تاکید بر این که راهکارهای محیط زیستی متفاوتی برای نجات دریاچه ارومیه وجود دارد؛ افزود: کمبود اعتبارات مانع از اجرایی کردن راهکارها می‌شود و به همین دلیل مجلس باید نگاه ویژه‌ای برای انتقال آب به دریاچه اورمیه (Urmiye Gölü) برای نجات آن داشته باشد.
اظهارات قاضی پور در جلسه علنی امروز مجلس در حالی است که پیش از این «سید سلمان ذاکر» دیگر نماینده ارومیه از رسیدن نمک دریاچه به زمین های کشاورزی خبر داده بود. این نماینده گفته بود که کشاورزی شهر اورمیه در حال نابودی است و در صورتی می‌توان از این فاجعه جلوگیری کرد که سر و سامانی به وضعیت بحرانی در یاچه اورمیه (Urumiye Gölü) بدهیم.
ذاکر همچنین گفته بود: ۶ هزار هکتار ساحل نمک دریاچه اورمیه می‌تواند سونامی را ایجاد کند که تمامی باغات و اراضی کشاورزی شهر اورمیه را نابود کند.
مجلسی ها امروز در مورد «دو فوریت طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه (Lake Orumiyeh) تصمیم گیری می کنند.
منبع خبر:
http://tinyurl.com/3wspbgq
ای کاش فقط این مباحث  برای نمایندگان کاربرد تبلیغاتی نداشته باشد و واقعاً به فکر نجات شاهرگ آزربایجان باشند.

۱ نظر: