۱۳۹۲/۰۳/۰۵

سدسازی در آزربایجان جنوبی برای تامین برق ارمنستان

بر اساس گفته های مشاور وزیر نیروی دولت ایران برای تامین برق ارمنستان دولت های ایران وارمنستان بار دیگر در پروژه مشترکی گرد هم آمده و اقدام به احداث سد در آزربایجان جنوبی خواهند نمود.
مشکلات ناشی از سدسازی های بی رویه دولت ایران که اکنون با خشک شدن بیش از 70% مساحت دریاچه اورمیه نمود بیشتر و روشنتری یافته است اینبار برای تامین منابع انرژی ارمنستان بار دیگر محیط زیست آزربایجان جنوبی می باید متحمل زیان های جبران ناپذیری گردد. براستی هدف دولت ایران از سدسازی برای تامین انرژی دولت اشغالگر ارمنستان که 20% خاک های خواهران و برادران میلیونها ترک ساکن ایران را اشغال نموده و سبب مرگ هزاران انسان بی گناه در نسل کشی قره باغ و خوجالی گشته پروژه ای سیاسی نیست؟ 
دولت ایران قراردادی برای خرید تضمینی برق تولیدی سد ارس با ارمنستان انعقاد کرده و تسهیلاتی نیز برای سدسازی در قمست ارمنستان از سوی دولت ایران به تصویب دولت رسیده است، در عین حال سدی نیز در مرزهای آزربایجان جنوبی برای تامین منابع انرژی دولت اشغالگر ارمنستان از سوی دولت ایران ساخته خواهد شد که اکنون طرح فوق در ردیف بودجه قرار گرفته است.
بر اساس گفته های آقای محمدرضا رضازاده پیشتر مراسم کلنگ زنی نیروگاه برق آبی در بخش ارمنستان به زمین زده شده است و به زودی نیز آزربایجان جنوبی میزبان سدی برای تامین منابع انرژی ارمنستان خواهد بود. 
تسهیلات لازم برای سدسازی از سوی بانک توسعه صادرات در اختیار پیمانکار سدسازی قرار خواهد گرفت و زیرساخت های لازم برای تخریب و نابودی محیط زیست آزربایجان جنوبی در حال تحقق می باشد. تامین منابع مالی پروژه سدسازی در آزربایجان جنوبی برای تامین برق ارمنستان در کمیسیون انرژی و اقتصادی مجلس ایران در حال پیگیری می باشد. آقای رضازاده از تصویب حتمی بودجه سدسازی بر روی ارس طی ماه های پیش رو خبر داده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر