۱۳۹۰/۰۳/۱۲

نمايشگاه عكس استاد اورميه ای با محور درياچه اورميه در تهران داير می شود

نمايشگاه عكس استاد اورميه ای با محور درياچه اورميه در تهران داير می شود
اورميه- عكاس بين المللی و هنرمند آزربايجان غربی، وضعيت درياچه اورميه (Lake Urmia) را در قالب نمايشگاه عكسی با عنوان 'درياچه تعطيل است' در تهران به نمايش مي گذارد.
نمايشگاه عكس استاد 'اسفنديار اصغرخاني' هنرمند بنام عكاس اورميه ای، هفدهم ماه جاری در گالري لاله تهران گشايش مي يابد.
اصغرخانی روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصي به خبرنگار ايرنا گفت: در اين نمايشگاه 30 قطعه تابلوی عكس از وضعيت درياچه اورمیه (Lake Urmia) به نمايش درمی آيد.
وي افزود: عكس های اين نمايشگاه در طول سال های متمادی تهيه شده و وضعيت های مختلف درياچه اورميه را در موقعيت های پرآب و كم آبی و وضعيت بحرانی امروز مقايسه مي كند.
نمايشگاه درياچه تعطيل است به مدت يك هفته، تا بيست و پنجم خرداد ماه جاری برای بازديد عموم علاقه مندان در نگارخانه لاله تهران داير خواهد بود.
اصغرخاني هنرمند پيشكسوت رشته عكاسی آزربايجان غربی فعاليت عكاسی خود را از حدود 30 سال پيش شروع و تاكنون موفق به دريافت جوايز بين المللي از جشنواره های معتبر خارجی و داخلی شده است.
لمپيوس ژاپن، جشنواره جهانی عكس چين، جشنواره بين المللی كودك و نوجوان (سوره) و دوسالانه موزه هنرهای معاصر از جمله جوايز بين المللي اين هنرمند آزربايجان غربی هستند.
تاكنون آثار هنری عكاسي اصغرخانی نيز علاوه بر نمايشگاه های متعدد داخلی، در نمايشگاه هاي عكس كشورهاي هلند، ژاپن، سنگاپور، انگليس، جمهوری آزربايجان و چين به نمايش درآمده است.
آثار مكتوبی نيز با عنوان هاي ميراث آزربايجان، ارمغان توسعه، اطلس پارك ملی درياچه اورمیه  و لبنان در 33 روز از اين هنرمند برجسته آزربايجان غربي منتشر شده است.
استاد اصغرخاني هنرمند اورميه ای، مرداد ماه سال گذشته از سوي كميته تخصصي شورای ارزشيابي هنرمندان، نويسندگان و شاعران كشور موفق به دريافت نشان درجه 2 هنري كشور شده است.
وي در حال حاضر در اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی آزربايجان غربی مشغول به فعاليت است و به تدريس در رشته عكاسی نيز اشتغال دارد.
اين نمايشگاه با همكاري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی آزربايجان غربی، نگارخانه لاله، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و انجمن سينمای جوانان ايران برگزار مي شود.
منبع خبر:
http://tinyurl.com/5vwvwrg

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر