۱۳۹۲/۱۰/۰۷

تداوم آلودگی هوای شهر اورمیه برای چندمین روز متوالی

اومود اورمولو
بر اساس گزارشات رسمی منتشر شده از سوی مدیر کل محیط زیست آزربایجان غربی آلودگی هوای شهر اورمیه برای چندمین روز متوالی امروز شنبه نیز تداوم داشته و گزارشات کارشناسان سازمان محیط زیست ناسالم بودن هوای شهر اورمیه را با توجه به اینکه آلودگی هوای اورمیه 3 برابر بیش از حد طبیعی گزارش گردیده تائید نموده‌اند.
بر اساس گفته‌های حسن عباس نژاد میزان ذرات 2 و 5 میکرون در هوای اورمیه را در حدود 110 پی پی ام بوده و حد مجاز این ذرات در هوا 35 پی پی ام می باشد، وی در عین حال تداوم آلودگی هوای شهر اورمیه را بدین صورت بسیار خطرناک ارزیابی نموده است.
علت آلودگی هوای شهر اورمیه از سوی عباس نژاد وجود ریزگردها معرفی شده است. وی در بخش دیگری از مصاحبه‌اش که روز سه‌شنبه‌ با خبرگزاری دولتی ایرنا داشته از افزایش آلودگی هوای شهر اورمیه طی چند سال گذشته خبر داده بود. کارشناسان بی طرف یکی از مهمترین علل افزایش آلودگی هوای شهر اورمیه را خشکاندن دریاچه اورمیه و استفاده از بنزین غیراستاندارد معرفی می نمایند. اکنون بنا به آمار غیرموثق دولتی بیش از 80% از دریاچه اورمیه به سبب سدسازی در آزربایجان جنوبی خشک گردیده است.  
بر اساس توصیه‌های سازمان محیط زیست بیماران رویوی و قلبی می باید به جزء موارد ضروری در بیرون تردد غیرضروری نداشته باشند. آلودگی هوای شهر اورمیه چند روز پیش نیز به حدی بود که مدارس اورمیه را تعطیل نمودند. 
شهر اورمیه حدود 4 ماه از سال با پدیده وارونگی هوا مواجه می باشد که این امر نیز پدیده‌ای خطرناک محسوب می شود. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر