۱۳۸۹/۱۲/۲۴

خطرات زيست محيطي درياچه اورمیه در استان‌های آزربايجان شرقي و آزربایجان غربي

مديرعامل شركت آب و فاضلاب آزربايجان شرقي از خطرات زيست محيطي پارک ملی درياچه اورمیه و تأثير آن بر آب‌هاي زيرزميني استان‌هاي آزربايجان شرقي و آذربایجان غربي خبر داد.به گزارش گروه خبری تبریز سسی به نقل از فارس، رضا پوررجب ظهر امروز در جلسه شوراي اداري شهرستان ملكان اظهار داشت: عمليات اجرايي جمع‌آوري آب‌هاي سطحي مسكن مهر ملكان با 13 ميليارد ريال اعتبار از ارديبهشت سال 90 اغاز خواهد شد.
وي افزود: اهالي ساكن در مسكن مهر ملكان از لحاظ آب شرب مورد نيازشان نيز مشكلي نخواهند داشت و تا زمان افتتاح آب مسكن مهر ملكان تامين خواهد شد.
پوررجب در ادامه از اجراي طرح فاضلاب ملكان خبر داد و گفت در سال 90 انشعاب فاضلاب به اهالي اين شهر واگذار خواهد شد.
وي، تصفيه خانه ملكان را يكي از تصفيه‌خانه‌هاي نمونه كشوري دانست و گفت: كار مطالعه محل تصفيه‌خانه شهر ملكان از دو سال قبل آغاز شده و در سال 90 عمليات اجرايي آن آغاز و تا پايان همان سال نيز به بهره‌برداري خواهد زسيد.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب آذربايجان شرقي افزود: اين تصفيه‌خانه طوري طراحي شده كه هيچ مشكلي از لحاظ كشاورزي و زيست محيطي نيز نخواهد داشت.
پوررجب با اشاره به موقعيت كشاورزي و باغداري شهرستان ملكان تصريح كرد: اين تصفيه‌خانه در موقعيتي قرار گرفته كه فردا از پساب اين تصفيه‌خانه در امر كشاورزي نيز استفاده شود.
وي در ادامه با اشاره به كاهش آب درياچه ارومیه، اين درياچه را يك مشكل زيست محيطي براي دو استان و به خصوص شهرهاي حاشيه آن دانست و گفت: درياچه اورمیه رفته رفته به يك حجم مرده تبديل مي‌شود و از طرفي با توجه به كاهش نزولات آسماني طي سال‌هاي گذشته پيش‌بيني مي‌شود اين روند در كيفيت آب شهرهاي حاشيه درياچه اورمیه و به خصوص شهرستان‌هاي بناب، ملكان و عجبشير تاثيرگذار باشد.
پوررجب در ادامه از قرار گرفتن مسكن مهر استان در رديف دوم كشوري خبر داد و تصريح كرد: بيشترين آمار احداث مسكن مربوط به شهر جديد سهند است كه قرار است 38 هزار خانوار را در خود جاي دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر