۱۳۹۰/۰۶/۰۶

بودجه‌‌ای برای طرح نجات درياچه اورميه پيش‌بينی نشده است

بودجه‌‌ای برای طرح نجات درياچه اورميه پيش‌بينی نشده است
عضو فراکسيون مجلس با بيان اينکه درياچه اورميه يکي از درياچه‌هائی است که قطعاً نياز به احياء دارد، گفت: با توجه به اينکه بودجه‌ای براي طرح نجات درياچه اورميه پيش‌بينی نشده است، مشکلاتی در خصوص اجرای اين طرح وجود دارد.
حجت الاسلام سيد ناصر موسوی در گفت‌وگو با فارس در خصوص طرح 2 فوريتی نجات درياچه اروميه که هفته گذشته در صحن علنی مجلس رد شد، اظهار داشت: درياچه اورميه يکی از درياچه‌هائی است که قطعاً نياز به احيا دارد.
وي ادامه داد: بنده موافق طرح نجات درياچه اورميه هستم اما نکته مهم در اين خصوص، موضوع بودجه براي احيای درياچه اورميه است.
موسوي افزود: با توجه به اينکه فصل بودجه‌‌ريزي و تصويب بودجه تمام شده است هم‌‌اکنون بايد براي اختصاص دادن بودجه براي طرح نجات درياچه اورميه از سرفصل‌هاي ديگر کم کرده و به اين طرح اضافه کنيم.
عضو فراکسيون محيط زيست مجلس تأکيد کرد: با توجه به اينکه بودجه‌اي براي طرح نجات درياچه اورميه پيش‌بيني نشده است، يکسري مشکلاتي در خصوص اجراي اين طرح وجود دارد اما در مجموع اگر از نظر دولت و مسئولان پيشنهادي براي بودجه طرح نجات درياچه اورميه داده شود و مشکلي نيز وجود نداشته باشد، ما موافق هستيم که اين طرح هرچه زودتر به تصويب برسد.
وي گفت: نياز است که درياچه اورميه به گذشته خود باز گردد و از نابود شدن اين درياچه جلوگيري شود.
موسوي در پايان خاطرنشان کرد: طرح نجات درياچه اورميه (Lake Urmia) فعلاً به کميسيون آب و منابع طبيعي ارجاع شده و در دست بررسي است.
منبع خبر:
http://tinyurl.com/3ek9f9t
نکته قابل تامل برای اسم خلیج عربی میلیاردها تومان بودجه در نظر گرفته شده است ولی برای نجات شاهرگ آزربایجان که در صورت خشکانیده شدن آن زندگی در آزربایجان معناوی ندارد هنوز 10 سالی هست که بودجه تصویب نشده است. گوئی دریاچه اورمیه دانسته خشکانیده می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر