۱۳۹۳/۱۱/۲۰

گرد و غبارها به اورمیه و تبریز رسید

اومود اورمولو
بنا به سخنان مسئول اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش آزربایجان غربی به علت غبار آلود بودن هوا و افزایش میزان گرد و غبار مدارس مقطع ابتدائی نوبت صبح در شهرهای اورمیه، خانا(پیرانشهر)، قوْشاچای(میا‌دوآب)، به‌ی کندی(بوکان)، ساووْج‌بۇلاق(مهاباد) تعطیل اعلام شده است.
بنا به اطلاعات منتشر شده از سوی ارگان هواشناسی اورمیه گرد و غبار در آزربایجان غربی و الخصوص شهر اورمیه از عصر روز یکشنبه وارد استان گردیده و در برخی شهرها افزایش آلودگی هوا و کاهش میزان دید را در پی داشته است. گزارش‌ها حاکی از چندین برابر بودن میزان آلاینده‌ها از حد استاندارد می‌باشد ولی میزان دقیق شاخص‌ آلودگی هوا در شهر اورمیه از سوی مسئولین مشخص نشده است. مسئولان بخش سلامت آزربایجان غربی با صدور اعلامیه‌ای خواستار خودداری تردد افراد سالمند، بیماران قلبی و عروقی و کودکان در شهرهای یاد شده گشته‌اند.
وضعیت اضطراری هوای تبریز 
مدیر کل مدیریت بحران آزربایجان شرقی نیز شرایط اضطراری شاخص آلودگی برخی شهرهای آزربایجان شرقی را تائید نموده و تعطیلی مدارس نوبت صبح ابتدائی، پیش‌دبستانی و استثنائی شهرستان‌های تبریز، آذرشهر، اسکو، مراغه، بناب، ملکان و عجب‌شیر را اعلام نموده است. بر اساس گفته‌های خلیل ساعی شاخص P.S.I  تبریز 180 اعلام شده که رقم بالای 100 به معنای شرایط اضطرای آلودگی هوا می‌باشد.     
گرد و غبار بی‌سابقه در احواز
طی چند روز گذشته گرد و غبار بی‌سابقه‌ای را در احواز شاهد بودیم که حتی تردد انسان و وسایل نقلیه عمومی را غیرممکن نموده بود، غلظت گرد و غبار احواز از سوی مسئولین دولتی دو هزار میکروگرم معرفی شده که میزان 150 میکروگرم به عنوان استاندارد جهانی معرفی می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر